Soziale Ungleichheiten in der Schule : Überlegungen zu den Ausgangsbedingungen des schulischen Lernens

DC ElementWertSprache
dc.contributor.authorEl-Mafaalani, Aladin
dc.contributor.editorSusteck, Sebastian
dc.date.accessioned2022-04-06T11:01:01Z-
dc.date.available2022-04-06T11:01:01Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9783631681121
dc.identifier.urihttps://osnascholar.ub.uni-osnabrueck.de/handle/unios/43814-
dc.description.abstractBourdieu's concept of habitus is highly relevant to questions of social and educational advancement. It also has strong implications for lessons and subjects in school. The paper shows consequences of growing up in different social and ethnic contexts with their specific ways of life. Although these consequences are all encompassing, they are easily overlooked. (DIPF/Orig.).
dc.language.isode
dc.publisherPeter Lang Edition
dc.relation.ispartofEmpirische Untersuchungen zu Deutschunterricht und Migration
dc.relation.ispartofBeiträge zur Literatur- und Mediendidaktik
dc.sourceRIS
dc.subjectMigrationshintergrund
dc.subjectBildungsaspiration
dc.subjectSoziale Herkunft
dc.subjectJugendgruppe
dc.subjectUnterschied
dc.subjectSchüler
dc.subjectSubkultur
dc.subjectLernvoraussetzungen
dc.subjectSoziale Ungleichheit
dc.subjectHabitus
dc.titleSoziale Ungleichheiten in der Schule : Überlegungen zu den Ausgangsbedingungen des schulischen Lernens
dc.typebook part
dc.description.startpage39
dc.description.endpage68
dc.identifier.external35
dc.publisher.placeFrankfurt am Main
local.import.sourcefile./El-Mafaalani_Aladin_Em_Citavi_20220204.ris
crisitem.author.netidElAl016-
Zur Kurzanzeige

Seitenaufrufe

15
Letzte Woche
0
Letzter Monat
1
geprüft am 17.05.2024

Google ScholarTM

Prüfen

Altmetric