Issue Date | Title | Author(s) |
2020 | Academic physical education training for inclusive physical education? A critical review of the state of research | Erhorn, Jan ; Moeller, Leonie; Langer, Wiebke |
2020 | „Auf die pädagogische Qualität achten“: Fragen und Antworten zur Bewegungsförderung im frühen Kindesalter | Erhorn, Jan |
2020 | Autoreninformationen | Erhorn, Jan ; Schwier, Jürgen; Brandes, Björn |
2020 | Bewegung und frühes mathematisches Lernen | Erhorn, Jan ; Gasteiger, Hedwig |
2022 | „Dann fährst du halt nochmal los und machst halt eine spezielle Sache mal fokussierter“ – Generierung eines Prozessmodells des Bewegungslernens beim Park‑Skaten | Erhorn, Jan ; Meyer, R.; Schmidt, Tillmann |
2022 | Development and Validation of a video-based Test Instrument for Recording of Noticing with a Focus on Recognition Processes in inclusive Physical Education Classes (2022) | Langer, Wiebke; Bruns, Julia; Erhorn, Jan |
2022 | Development and validation of a video-based test instrument to measure noticingwith regard to processes ofrecognition in inclusive physical education | Langer, Wiebke; Bruns, Julia; Erhorn, Jan |
2020 | Förderung und Evaluation von situationsspezifischen Fähigkeiten für einen inklusiven Sportunterricht. Überlegungen zu einer zentralen Herausforderung universitärer Sportlehrkräftebildung: Promotion and Evaluation of situation-specific Skills for Inclusive Physical Education. Reflections on a central Challenge of Pre-service PE Teacher Education | Erhorn, Jan ; Langer, Wiebke; Möller, Leonie |
2020 | Kontaktaufnahme und Dialoganbahnung im Kontext von offenen Bewegungsangeboten für Kinder in der Krippe: Eine explorative Untersuchung | Rothgaenger, Christina; Erhorn, Jan |
2019 | Language Development With Movement: A Video-Based Investigation of Interactions Between Caregivers and 3- to 6-Year-Old Second Language Learners of German in a Physical Activity Program | Erhorn, Jan ; Axt, Karoline; Brandes, Bjorn |
2023 | Qualification of prospective PE teachers for inclusive PE: development and evaluation of a PETE concept | Erhorn, Jan ; Wirszing, Daniel; Langer, Wiebke |
2022 | Qualification of Prospective Physical Education (PE) Teachers for Inclusive PE Teaching (Poster 25) | Erhorn, Jan |
2021 | University Didactic Teaching Concepts to prepare prospective Sports Teachers for inclusive Sports Classes (vol 50, 487, 2020) | Erhorn, Jan ; Moeller, Leonie; Langer, Wiebke |