Auflistung: nach Autor Erhorn, Jan

1 bis 13 von 13 Treffer
ErscheinungsdatumTitelAutor(en)
2020Academic physical education training for inclusive physical education? A critical review of the state of researchErhorn, Jan ; Moeller, Leonie; Langer, Wiebke
2020„Auf die pädagogische Qualität achten“: Fragen und Antworten zur Bewegungsförderung im frühen KindesalterErhorn, Jan 
2020AutoreninformationenErhorn, Jan ; Schwier, Jürgen; Brandes, Björn
2020Bewegung und frühes mathematisches LernenErhorn, Jan ; Gasteiger, Hedwig 
2022„Dann fährst du halt nochmal los und machst halt eine spezielle Sache mal fokussierter“ – Generierung eines Prozessmodells des Bewegungslernens beim Park‑SkatenErhorn, Jan ; Meyer, R.; Schmidt, Tillmann
2022Development and Validation of a video-based Test Instrument for Recording of Noticing with a Focus on Recognition Processes in inclusive Physical Education Classes (2022)Langer, Wiebke; Bruns, Julia; Erhorn, Jan 
2022Development and validation of a video-based test instrument to measure noticingwith regard to processes ofrecognition in inclusive physical educationLanger, Wiebke; Bruns, Julia; Erhorn, Jan 
2020Förderung und Evaluation von situationsspezifischen Fähigkeiten für einen inklusiven Sportunterricht. Überlegungen zu einer zentralen Herausforderung universitärer Sportlehrkräftebildung: Promotion and Evaluation of situation-specific Skills for Inclusive Physical Education. Reflections on a central Challenge of Pre-service PE Teacher EducationErhorn, Jan ; Langer, Wiebke; Möller, Leonie
2020Kontaktaufnahme und Dialoganbahnung im Kontext von offenen Bewegungsangeboten für Kinder in der Krippe: Eine explorative UntersuchungRothgaenger, Christina; Erhorn, Jan 
2019Language Development With Movement: A Video-Based Investigation of Interactions Between Caregivers and 3- to 6-Year-Old Second Language Learners of German in a Physical Activity ProgramErhorn, Jan ; Axt, Karoline; Brandes, Bjorn
2023Qualification of prospective PE teachers for inclusive PE: development and evaluation of a PETE conceptErhorn, Jan ; Wirszing, Daniel; Langer, Wiebke
2022Qualification of Prospective Physical Education (PE) Teachers for Inclusive PE Teaching (Poster 25)Erhorn, Jan 
2021University Didactic Teaching Concepts to prepare prospective Sports Teachers for inclusive Sports Classes (vol 50, 487, 2020)Erhorn, Jan ; Moeller, Leonie; Langer, Wiebke