Müller, Karsten

Full Name
Müller, Karsten
 
Variants
Mueller, K
Mueller, Karsten
Muller, K
Muller, Karsten
Müller, K
Müller, Karsten
 
Main Affiliation
 
FIS NetID
 
 
Country
Germany
 
Lädt ... 2 0 20 0 false
 
Lädt ... 3 0 20 0 false
 

Publications

1-20 von 32

ErscheinungsdatumTitelAutor(en)
12011Corporate Social Responsibility und Vertrauenswürdigkeit: Das wechselseitige Bedingungsverhältnis von ganzheitlicher Verantwortungsübernahme und authentischer KommunikationLin-Hi, Nick; Müller, Karsten 
22011A CROSS-NATIONAL INVESTIGATION OF THE MEASUREMENT EQUIVALENCE OF COMPUTERIZED ORGANIZATIONAL ATTITUDE SURVEYS: A TWO-STUDY DESIGN IN MULTIPLE NATIONSWolf, Tim Robin; Hattrup, Kate; Mueller, Karsten 
32012Einsatz von Change Surveys zur nachhaltigen Steuerung von Veränderungsprozessen im öffentlichen SektorMüller, Karsten ; Bungard, Walter; Straatmann, Tammo; Hörning, Ulrich
42012The Effects of Corporate Social Responsibility on Employees' Affective Commitment: A Cross-Cultural InvestigationMueller, Karsten ; Hattrup, Kate; Spiess, Sven-Oliver; Lin-Hi, Nick
52013Nonresponse in Employee Attitude Surveys: A Group-Level AnalysisFauth, Thorsten; Hattrup, Kate; Mueller, Karsten ; Roberts, Brandon
62013An Investigation of the Relationships between Affective Organisational Commitment and National Differences in Positivity and Life SatisfactionHausmann, Natascha; Mueller, Karsten ; Hattrup, Kate; Spiess, Sven-Oliver
72013The CSR bottom line: Preventing corporate social irresponsibilityLin-Hi, Nick; Mueller, Karsten 
82013Psychological Foundations of Corporate Social Responsibility: The Importance of ``Avoiding Bad''Spiess, Sven-Oliver; Mueller, Karsten ; Lin-Hi, Nick
92014Representation of time in digital calendars: An argument for a unified, continuous and multi-granular calendar viewHund, Philipp M.; Dowell, John; Mueller, Karsten 
102015Transformative Konsumentenpsychologie am Beispiel der Überschuldung von Jugendlichen: Psychologische Bedingungsfaktoren und Ansätze der PräventionMüller, Karsten ; Kötter, Ute-Anna; Straatmann, Tammo; Kraus, Johannes
112015Beyond conflict: the role of life-domain enrichment for expatriatesKempen, Regina; Pangert, Barbara; Hattrup, Kate; Mueller, Karsten ; Joens, Ingela
122016Assessing Employees' Reactions to Organizational Change: An Integrative Framework of Change-Specific and Psychological FactorsStraatmann, Tammo; Kohnke, Oliver; Hattrup, Kate; Mueller, Karsten 
132017Consumer awareness and sustainability-focused value orientation as motivating factors of responsible consumer behaviorBuerke, Anja; Straatmann, Tammo; Lin-Hi, Nick; Mueller, Karsten 
142017Boundary management in a boundaryless world The impact of life domain boundary management for expatriates' life domain conflict and enrichmentKempen, Regina; Hattrup, Kate; Mueller, Karsten 
152018360°-Feedback in der Stadtverwaltung MannheimKlanke, Christopher; Müller, Karsten ; Schmitt, Liane
162018Die Problematik der Messung von Werten und Wichtigkeit im Rahmen von Survey-Feedback-ProzessenKempen, Regina; Meier, Alexander; Müller, Karsten 
172018Nachhaltige Geschäftsmodelle von etablierten Unternehmen: Die Bedeutung von CSR-ReputationLin-Hi, Nick; Müller, Karsten ; Meier, Alexander
182018A Configurational Perspective on the Theory of Planned Behaviour to Understand Employees' Change-Supportive IntentionsStraatmann, Tammo; Rothenhoefer, Lisa Maria; Meier, Alexander; Mueller, Karsten 
192019CSR in internationalen Lieferketten: Interkulturelle Kompetenz als Voraussetzung zur Vermeidung von WerteimperialismusLin-Hi, Nick; Müller, Karsten ; Degenhardt, Julia-Marie; Kempen, Regina; Meier, Alexander
202019Optimized Multi-Algorithm Voting: Increasing objectivity in clusteringKempen, Regina; Meier, Alexander; Hasche, Jens; Mueller, Karsten