Auflistung: nach Autor Kassis, Wassilis

1 bis 16 von 16 Treffer
ErscheinungsdatumTitelAutor(en)
2015A DYNAMIC AND GENDER SENSITIVE UNDERSTANDING OF ADOLESCENTS' PERSONAL AND SCHOOL RESILIENCE CHARACTERISTICS DESPITE FAMILY VIOLENCE: THE PREDICTIVE POWER OF THE FAMILY VIOLENCE BURDEN LEVELKassis, Wassilis ; Artz, Sibylle; Moldenhauer, Stephanie; Geczy, Istvan; Rossiter, Katherine R.
2015A DYNAMIC AND GENDER SENSITIVE UNDERSTANDING OF ADOLESCENTS’ PERSONAL AND SCHOOL RESILIENCE CHARACTERISTICS DESPITE FAMILY VIOLENCE: THE PREDICTIVE POWER OF THE FAMILY VIOLENCE BURDEN LEVELKassis, Wassilis ; Artz, Sibylle; Moldenhauer, Stephanie; Géczy, István; Rossiter, Katherine R.
2019Antimuslimischer Rassismus und Islamfeindlichkeit
2007Aporien homogenisierender LesesozialisationsforschungKassis, Wassilis 
2009Die erfolgreiche literale Entwicklung von risikobehafteten Jugendlichen - motivationale AspekteSchneider, Hansjakob; Bertschi-Kaufmann, Andrea; Wiesner, Esther; Buhofer, Annelies Häcki; Beckert, Christine; Kassis, Wassilis ; Stalder, Ursula Maria; Kronig, Linfried
2010Eltern und Lehrpersonen als Gewalt-Risikofaktoren JugendlicherKassis, Wassilis ; Abril, Paco; Bohne, Sabine; Busche, Mart; Hrženjak, Majda; Humer, Ziva; Puchert, Ralf; Romero, Alfons; Scambor, Christian; Scambor, Elli
2013Finding the way out: A non-dichotomous understanding of violence and depression resilience of adolescents who are exposed to family violenceKassis, Wassilis ; Artz, Sibylle; Scambor, Christian; Scambor, Elli; Moldenhauer, Stephanie
2013Gender: Dynamische Resilienzperspektiven für den geschlechtsspezifischen Umgang Jugendlicher mit familiärer GewaltKassis, Wassilis ; Artz, Sibylle
2019Inklusionsbezogene Lehrer*innenbildung im Tandemformat : eine Studie zu Effekten auf inklusionsbezogene Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen. Paralleltitel: Inclusion-related teacher education in tandem-courses - A study on the effects on inclusionrelated attitudes and self-efficacyGörich, Katja; Kassis, Wassilis ; Kunze, Ingrid ; Hollen, Magdalena; Ossowski, Ekkehard 
2019Inklusionsbezogene Lehrer*innenbildung im Tandemformat – Eine Studie zu Effekten auf inklusionsbezogene Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen: Inclusion-related teacher education in tandem-courses – A study on the effects on inclusion-related attitudes and self-efficacyGörich, Katja; Kassis, Wassilis ; Kunze, Ingrid ; Hollen, Magdalena; Ossowski, Ekkehard 
2019Inklusionsbezogene Lehrer:innenbildung im Tandemformat : eine Studie zu Effekten auf inklusionsbezogene Einstellungen und SelbstwirksamkeitserwartungenGörich, Katja; Kassis, Wassilis ; Kunze, Ingrid ; Hollen, Magdalena; Ossowski, Ekkehard 
2013Laying Down the Family Burden: A Cross-Cultural Analysis of Resilience in the Midst of Family ViolenceKassis, W. ; Artz, S.; Moldenhauer, S.
2011Mothers' and fathers' bookreading predicts preschoolers' development in Turkish immigrant and German familiesJäkel, J.; Schölmerich, A.; Kassis, W. ; Leyendecker, B.
2019Muslime in Europa : zur Relation von Integration und ReligionUcar, Bülent ; Walker, Vanesssa
2013Rethinking Indirect Aggression: The End of the Mean Girl MythArtz, S.; Kassis, W. ; Moldenhauer, S.
2014The importance of the parent-child relationship in understanding physical violence among teenage girls-Results of a mixed-methods studyHeeg, Rahel; Paul, Michaela; Kassis, Wassilis