Erscheinungsdatum | Titel | Autor(en) |
2015 | A DYNAMIC AND GENDER SENSITIVE UNDERSTANDING OF ADOLESCENTS' PERSONAL AND SCHOOL RESILIENCE CHARACTERISTICS DESPITE FAMILY VIOLENCE: THE PREDICTIVE POWER OF THE FAMILY VIOLENCE BURDEN LEVEL | Kassis, Wassilis ; Artz, Sibylle; Moldenhauer, Stephanie; Geczy, Istvan; Rossiter, Katherine R. |
2015 | A DYNAMIC AND GENDER SENSITIVE UNDERSTANDING OF ADOLESCENTS’ PERSONAL AND SCHOOL RESILIENCE CHARACTERISTICS DESPITE FAMILY VIOLENCE: THE PREDICTIVE POWER OF THE FAMILY VIOLENCE BURDEN LEVEL | Kassis, Wassilis ; Artz, Sibylle; Moldenhauer, Stephanie; Géczy, István; Rossiter, Katherine R. |
2019 | Antimuslimischer Rassismus und Islamfeindlichkeit | |
2007 | Aporien homogenisierender Lesesozialisationsforschung | Kassis, Wassilis |
2009 | Die erfolgreiche literale Entwicklung von risikobehafteten Jugendlichen - motivationale Aspekte | Schneider, Hansjakob; Bertschi-Kaufmann, Andrea; Wiesner, Esther; Buhofer, Annelies Häcki; Beckert, Christine; Kassis, Wassilis ; Stalder, Ursula Maria; Kronig, Linfried |
2010 | Eltern und Lehrpersonen als Gewalt-Risikofaktoren Jugendlicher | Kassis, Wassilis ; Abril, Paco; Bohne, Sabine; Busche, Mart; Hrženjak, Majda; Humer, Ziva; Puchert, Ralf; Romero, Alfons; Scambor, Christian; Scambor, Elli |
2013 | Finding the way out: A non-dichotomous understanding of violence and depression resilience of adolescents who are exposed to family violence | Kassis, Wassilis ; Artz, Sibylle; Scambor, Christian; Scambor, Elli; Moldenhauer, Stephanie |
2013 | Gender: Dynamische Resilienzperspektiven für den geschlechtsspezifischen Umgang Jugendlicher mit familiärer Gewalt | Kassis, Wassilis ; Artz, Sibylle |
2019 | Inklusionsbezogene Lehrer*innenbildung im Tandemformat : eine Studie zu Effekten auf inklusionsbezogene Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen. Paralleltitel: Inclusion-related teacher education in tandem-courses - A study on the effects on inclusionrelated attitudes and self-efficacy | Görich, Katja; Kassis, Wassilis ; Kunze, Ingrid ; Hollen, Magdalena; Ossowski, Ekkehard |
2019 | Inklusionsbezogene Lehrer*innenbildung im Tandemformat – Eine Studie zu Effekten auf inklusionsbezogene Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen: Inclusion-related teacher education in tandem-courses – A study on the effects on inclusion-related attitudes and self-efficacy | Görich, Katja; Kassis, Wassilis ; Kunze, Ingrid ; Hollen, Magdalena; Ossowski, Ekkehard |
2019 | Inklusionsbezogene Lehrer:innenbildung im Tandemformat : eine Studie zu Effekten auf inklusionsbezogene Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen | Görich, Katja; Kassis, Wassilis ; Kunze, Ingrid ; Hollen, Magdalena; Ossowski, Ekkehard |
2013 | Laying Down the Family Burden: A Cross-Cultural Analysis of Resilience in the Midst of Family Violence | Kassis, W. ; Artz, S.; Moldenhauer, S. |
2011 | Mothers' and fathers' bookreading predicts preschoolers' development in Turkish immigrant and German families | Jäkel, J.; Schölmerich, A.; Kassis, W. ; Leyendecker, B. |
2019 | Muslime in Europa : zur Relation von Integration und Religion | Ucar, Bülent ; Walker, Vanesssa |
2013 | Rethinking Indirect Aggression: The End of the Mean Girl Myth | Artz, S.; Kassis, W. ; Moldenhauer, S. |
2014 | The importance of the parent-child relationship in understanding physical violence among teenage girls-Results of a mixed-methods study | Heeg, Rahel; Paul, Michaela; Kassis, Wassilis |