Berger, Roland

BeRo264.jpg picture
 
Full Name
Berger, Roland
 
Variants
Berger, R
Berger, Roland
 
Main Affiliation
 
FIS NetID
 
Country
Germany
 
Lädt ... 2 0 20 0 false
 
Lädt ... 3 0 20 0 false
 

Publications

1-20 von 23

ErscheinungsdatumTitelAutor(en)
11998Valence states of copper ions and electronic structure of LiCu2O2Zatsepin, DA; Galakhov, VR; Korotin, MA; Fedorenko, VV; Kurmaev, EZ; Bartkowski, S; Neumann, M; Berger, R 
22002Surfactant mediated heteroepitaxy versus homoepitaxy: Kinetics for group-IV adatoms on As-passivated Si(111) and Ge(111)Schroeder, K; Antons, A; Berger, R ; Blugel, S
32002Element specific surface reconstructions of islands during surfactant-mediated growth on Si(111)Antons, A; Schroeder, K; Voigtlander, B; Cherepanov, V; Berger, R ; Blugel, S
42006Thermodynamik am Beispiel des SodagerätsBerger, Roland 
52007Some interesting thermodynamics of the thermos flaskBerger, R. 
62007Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classesHaenze, Martin; Berger, Roland 
72009How does the Prospect of Grading Influence Self Reported and Behaviour-Based Motivational Qualities? A Quasi-Experimental StudyHaenze, Martin; Berger, Roland ; Bianchy, Katja
82009Comparison of Two Small-group Learning Methods in 12th-grade Physics Classes Focusing on Intrinsic Motivation and Academic PerformanceBerger, Roland ; Haenze, Martin
92013Eine Unterrichtseinheit zur vereinheitlichten Darstellung der elektromagnetischen Induktion in der Sekundarstufe IIErfmann, Corinna; Berger, Roland 
102015Impact of Expert Teaching Quality on Novice Academic Performance in the Jigsaw Cooperative Learning MethodBerger, Roland ; Haenze, Martin
112015Mehrstufige Multiple-Choice-Aufgaben zur Erfassung qualitativer Aspekte der elektromagnetischen InduktionErfmann, Corinna; Berger, Roland 
122016Qualitätsentwicklung studentischen KurzunterrichtsBerger, Roland 
132017Konzeption und Evaluation von Tutor-Trainings zur Förderung der intrinsischen Motivation der Tutoren und der Autonomieförderung ihrer Tutees im Cross-age TutoringBerger, Roland ; Müller, Marion; Hänze, Martin
142017The Impact of Explicit Teaching of Methodological Aspects of Physics on Scientistic Beliefs and InterestKorte, Stefan; Berger, Roland ; Haenze, Martin
152017Development and Validation of a Questionnaire to Assess ScientismKorte, Stefan; Berger, Roland ; Imwalle, Christian; Haenze, Martin
162018Cross-age tutoring: how to promote tutees' active knowledge-buildingHaenze, Martin; Mueller, Marion; Berger, Roland 
172019Ein Multiple-Choice-Test zum konzeptuellen Verständnis der Kraftwirkung auf Ladungsträger in statischen elektrischen und magnetischen FeldernBerger, Roland ; Kulgemeyer, Christoph; Lensing, Philipp
182019Kräftegleichgewicht vs. Wechselwirkungsgesetz - Konzeption und Evaluation zweier Unterstützungsmaßnahmen zur Unterscheidung beider KonzepteWöllermann, Julia; Kahnt, Michael; Berger, Roland 
192021Unterrichtskonzeptionen zu Feldern und WellenBerger, Roland ; Hopf, Martin
202021Unterrichtskonzeptionen zum MagnetismusHopf, Martin; Berger, Roland