Browsing by Author Berger, Roland


Or, select a letter below to browse by last name
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Showing results 1 to 20 of 23  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2023A Qualitative Approach to the Electromagnetic Induction Fostered by Augmented RealityBerger, Roland ; Lensing, Philipp
2009Comparison of Two Small-group Learning Methods in 12th-grade Physics Classes Focusing on Intrinsic Motivation and Academic PerformanceBerger, Roland ; Haenze, Martin
2007Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classesHaenze, Martin; Berger, Roland 
2018Cross-age tutoring: how to promote tutees' active knowledge-buildingHaenze, Martin; Mueller, Marion; Berger, Roland 
2017Development and Validation of a Questionnaire to Assess ScientismKorte, Stefan; Berger, Roland ; Imwalle, Christian; Haenze, Martin
2019Ein Multiple-Choice-Test zum konzeptuellen Verständnis der Kraftwirkung auf Ladungsträger in statischen elektrischen und magnetischen FeldernBerger, Roland ; Kulgemeyer, Christoph; Lensing, Philipp
2013Eine Unterrichtseinheit zur vereinheitlichten Darstellung der elektromagnetischen Induktion in der Sekundarstufe IIErfmann, Corinna; Berger, Roland 
2002Element specific surface reconstructions of islands during surfactant-mediated growth on Si(111)Antons, A; Schroeder, K; Voigtlander, B; Cherepanov, V; Berger, R ; Blugel, S
2009How does the Prospect of Grading Influence Self Reported and Behaviour-Based Motivational Qualities? A Quasi-Experimental StudyHaenze, Martin; Berger, Roland ; Bianchy, Katja
2022How to Promote Lasting Learning in SchoolsRichter, Tobias; Berger, Roland ; Ebersbach, Mirjam; Eitel, Alexander; Endres, Tino; Ferri, Rita Borromeo; Hänze, Martin; Lachner, Andreas; Leutner, Detlev; Lipowsky, Frank; Nemeth, Lea; Renkl, Alexander; Roelle, Julian; Rummer, Ralf; Scheiter, Katharina; Schweppe, Judith; von Aufschnaiter, Claudia; Vorholzer, Andreas
2015Impact of Expert Teaching Quality on Novice Academic Performance in the Jigsaw Cooperative Learning MethodBerger, Roland ; Haenze, Martin
2017Konzeption und Evaluation von Tutor-Trainings zur Förderung der intrinsischen Motivation der Tutoren und der Autonomieförderung ihrer Tutees im Cross-age TutoringBerger, Roland ; Müller, Marion; Hänze, Martin
2019Kräftegleichgewicht vs. Wechselwirkungsgesetz - Konzeption und Evaluation zweier Unterstützungsmaßnahmen zur Unterscheidung beider KonzepteWöllermann, Julia; Kahnt, Michael; Berger, Roland 
2015Mehrstufige Multiple-Choice-Aufgaben zur Erfassung qualitativer Aspekte der elektromagnetischen InduktionErfmann, Corinna; Berger, Roland 
2016Qualitätsentwicklung studentischen KurzunterrichtsBerger, Roland 
2007Some interesting thermodynamics of the thermos flaskBerger, R. 
2002Surfactant mediated heteroepitaxy versus homoepitaxy: Kinetics for group-IV adatoms on As-passivated Si(111) and Ge(111)Schroeder, K; Antons, A; Berger, R ; Blugel, S
2017The Impact of Explicit Teaching of Methodological Aspects of Physics on Scientistic Beliefs and InterestKorte, Stefan; Berger, Roland ; Haenze, Martin
2006Thermodynamik am Beispiel des SodagerätsBerger, Roland 
2021Unterrichtskonzeptionen zu Feldern und WellenBerger, Roland ; Hopf, Martin