Showing results 1 to 20 of 23
next >
Issue Date | Title | Author(s) |
2023 | A Qualitative Approach to the Electromagnetic Induction Fostered by Augmented Reality | Berger, Roland ; Lensing, Philipp |
2009 | Comparison of Two Small-group Learning Methods in 12th-grade Physics Classes Focusing on Intrinsic Motivation and Academic Performance | Berger, Roland ; Haenze, Martin |
2007 | Cooperative learning, motivational effects, and student characteristics: An experimental study comparing cooperative learning and direct instruction in 12th grade physics classes | Haenze, Martin; Berger, Roland |
2018 | Cross-age tutoring: how to promote tutees' active knowledge-building | Haenze, Martin; Mueller, Marion; Berger, Roland |
2017 | Development and Validation of a Questionnaire to Assess Scientism | Korte, Stefan; Berger, Roland ; Imwalle, Christian; Haenze, Martin |
2019 | Ein Multiple-Choice-Test zum konzeptuellen Verständnis der Kraftwirkung auf Ladungsträger in statischen elektrischen und magnetischen Feldern | Berger, Roland ; Kulgemeyer, Christoph; Lensing, Philipp |
2013 | Eine Unterrichtseinheit zur vereinheitlichten Darstellung der elektromagnetischen Induktion in der Sekundarstufe II | Erfmann, Corinna; Berger, Roland |
2002 | Element specific surface reconstructions of islands during surfactant-mediated growth on Si(111) | Antons, A; Schroeder, K; Voigtlander, B; Cherepanov, V; Berger, R ; Blugel, S |
2009 | How does the Prospect of Grading Influence Self Reported and Behaviour-Based Motivational Qualities? A Quasi-Experimental Study | Haenze, Martin; Berger, Roland ; Bianchy, Katja |
2022 | How to Promote Lasting Learning in Schools | Richter, Tobias; Berger, Roland ; Ebersbach, Mirjam; Eitel, Alexander; Endres, Tino; Ferri, Rita Borromeo; Hänze, Martin; Lachner, Andreas; Leutner, Detlev; Lipowsky, Frank; Nemeth, Lea; Renkl, Alexander; Roelle, Julian; Rummer, Ralf; Scheiter, Katharina; Schweppe, Judith; von Aufschnaiter, Claudia; Vorholzer, Andreas |
2015 | Impact of Expert Teaching Quality on Novice Academic Performance in the Jigsaw Cooperative Learning Method | Berger, Roland ; Haenze, Martin |
2017 | Konzeption und Evaluation von Tutor-Trainings zur Förderung der intrinsischen Motivation der Tutoren und der Autonomieförderung ihrer Tutees im Cross-age Tutoring | Berger, Roland ; Müller, Marion; Hänze, Martin |
2019 | Kräftegleichgewicht vs. Wechselwirkungsgesetz - Konzeption und Evaluation zweier Unterstützungsmaßnahmen zur Unterscheidung beider Konzepte | Wöllermann, Julia; Kahnt, Michael; Berger, Roland |
2015 | Mehrstufige Multiple-Choice-Aufgaben zur Erfassung qualitativer Aspekte der elektromagnetischen Induktion | Erfmann, Corinna; Berger, Roland |
2016 | Qualitätsentwicklung studentischen Kurzunterrichts | Berger, Roland |
2007 | Some interesting thermodynamics of the thermos flask | Berger, R. |
2002 | Surfactant mediated heteroepitaxy versus homoepitaxy: Kinetics for group-IV adatoms on As-passivated Si(111) and Ge(111) | Schroeder, K; Antons, A; Berger, R ; Blugel, S |
2017 | The Impact of Explicit Teaching of Methodological Aspects of Physics on Scientistic Beliefs and Interest | Korte, Stefan; Berger, Roland ; Haenze, Martin |
2006 | Thermodynamik am Beispiel des Sodageräts | Berger, Roland |
2021 | Unterrichtskonzeptionen zu Feldern und Wellen | Berger, Roland ; Hopf, Martin |