Showing results 77 to 96 of 287
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) |
2011 | Die Elemente der Verpflichtung (at-taklif) im usul al-fiqh | Kozalı, Abdurrahim |
2017 | Die Ethik des Spendens (Sure 2 Vers 262-263) | Çınar, Hüseyin İlker |
2013 | Die Funktionen des Rechts und einige Bemerkungen zu den zentralen Koranversen über die Polygamie aus der Sicht der hanafitischen Rechtsmethodologie (uṣūl al-fiqh) | Kozalı, Abdurrahim |
2015 | Die Universität als Ort des Dialogs zwischen Religion, Wissenschaft und Gesellschaft | Horsch-al Saad, Silvia |
2015 | Die „IZ-Debatte“: Dr. Silvia Horsch kritisiert in ihrer Replik einen Artikel von Malik Özkan zur brisanten Frauenfrage | Horsch-al Saad, Silvia |
2023 | Different types of redundancy and their effect on learning and cognitive load | Albers, Fabian; Trypke, Melanie; Stebner, Ferdinand ; Wirth, Joachim; Plass, Jan L. L. |
2019 | Diminuendo al bottom-Clarifying the semantics of music notation by re-modeling | Lepper, Markus; Oehler, Michael ; Kinzler, Hartmuth; Widemann, Baltasar Trancon y |
2017 | [Dokumentation] Durch den Seiteneingang ins Hinterzimmer? : Frauen in Moscheen | Horsch-al Saad, Silvia |
2021 | Editorial: Progress in Computer Gaming and Esports: Neurocognitive and Motor Perspectives | Toth, Adam J.; Frank, Cornelia ; Putrino, David; Campbell, Mark J. |
2012 | Education and Family. Intermediary Results of an Ethnographic Research Project | Krinninger, Dominik ; Mueller, Hans-Ruediger |
2012 | Education and family. Intermediary results of an ethnographic research project [Die bildung der familie. Zwischenergebnisse aus einem ethnographischen forschungsprojekt] | Krinninger, D. ; Müller, H.-R. |
2012 | Education and Training within the Family: Transcending disciplinary boundaries in pedagogy within an interdisciplinary field of research | Mueller, Hans-Ruediger ; Krinninger, Dominik ; Bahr, Simone; Falkenreck, Dorothee; Lueders, Martin; Su, Hanno |
2012 | Education and training within the family: Transcending disciplinary boundaries in pedagogy within an interdisciplinary field of research [Erziehung und Bildung in der Familie: Pädagogische Grenzgänge in einem interdisziplinären Forschungsfeld] | Müller, H.-R.; Krinninger, D. ; Bahr, S.; Falkenreck, D.; Lüders, M.; Su, H. |
2023 | Educational inclusion or inequality? Opportunities and barriers for refugees with a temporary suspension of deportation for the purpose of training in the German vocational education and training system | Wehking, Katharina |
2022 | Effect of Using Individually Simulated HRTFs on the Outcome of Tournament Selection Procedures in a Virtual Environment | Oehler, M. ; Voong, M.; Regener, M.; da Costa, M.D.V.M. |
2021 | Eigenverantwortliches Lernen in der digitalisierten Lehrer:innenbildung : Befunde aus dem Lehrprojekt "Lessons learned" an der Universität Osnabrück | Hülshoff, Andreas; Kunze, Ingrid ; Nonte, Sonja ; Reintjes, Christian ; Veber, Marcel |
2021 | Eigenverantwortliches Lernen in der digitalisierten Lehrer:innenbildung : Befunde aus dem Lehrprojekt "Lessons learned" an der Universität Osnabrück | Hülshoff, Andreas; Kunze, Ingrid ; Nonte, Sonja ; Reintjes, Christian ; Veber, Marcel |
2012 | Ein Schritt zur Beheimatung des islams in Deutschland | Horsch-al Saad, Silvia |
2018 | Einfluss von raumakustischen Parametern auf die Sprach- und Musikwahrnehmung von Patienten mit Cochlea Implantaten | Klenzner, Thomas; Eurich, B; Volpert, S; Oehler, Michael |
2022 | emoTouch Web – a web-based system for continuous real time studies with smartphones, tablets, and desktop computers | Louven, Christoph ; Scholle, Carolin; Gehrs, Fabian; Lenz, Antonia |